Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over facturering. Heb je na het lezen van de FAQ nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Mijn incasso is gestorneerd. Wat moet ik doen?

We gaan het huurbedrag aan het einde van deze maand alsnog van je rekening incasseren. Als je de maandelijkse huurtermijn al handmatig hebt overgemaakt, dan vindt er natuurlijk geen automatische incasso meer plaats.

Als je hierover nog vragen hebt, ons dan via 030 767 00 78 of mail via administratie@hallostroom.nl en we helpen je graag verder!

Waarom ontvang ik twee facturen als ik een thuisbatterij heb?

Als je een thuisbatterij huurt, ontvang je één factuur voor de huur van het systeem en een aparte energiefactuur. Dit zijn twee verschillende diensten met ieder hun eigen administratie. Zo houden we het overzichtelijk, voor jou én voor ons.

Kan ik mijn incassodatum aanpassen?

Nee, wij incasseren standaard rond de 28e van de maand voor onze huursystemen. De energiefacturen versturen we rond de 5e van de maand. De daadwerkelijke afschrijving (incassodatum) vindt meestal ongeveer 7 dagen later plaats. Dit zorgt voor een soepele en overzichtelijke administratie.

Wanneer ontvang ik mijn energiefactuur?

Je energiefactuur wordt elke maand rond de 5e verzonden. De betaling wordt binnen 7 dagen automatisch afgeschreven van je rekening.

Wanneer begint mijn betaling voor de zonnepanelen?

Via een automatische incasso worden de maandelijkse abonnementskosten afschreven. Wij incasseren alleen hele maanden en doen dit altijd rond de 28e van iedere maand. Worden jouw zonnepanelen halverwege de maand geïnstalleerd? Dan start jouw huurcontract op de 1e van de volgende maand. Je ontvangt de eerste factuur rond de 21e van die maand, voor de maand die volgt.

Voorbeeld: 
Op 15 mei worden jouw zonnepanelen geïnstalleerd en start je direct met het opwekken van jouw eigen duurzame energie. Jouw contractperiode start op 1 juni. De eerste incasso zal dan rond 28 mei plaatsvinden voor de maand juni.

HalloStroom Betalen Huurtermijn

Tip: Wil je liever handmatig betalen? Dat kan ook. Geef dit door aan onze klantenservice. Je ontvangt dan rond de 21e van de maand een factuur, en maakt het bedrag binnen 7 dagen zelf over.